torsdag 24 september 2009

Lilla Grå


Hej alla nu ska jag Lilla Grå skriva mitt första blogginlägg så ni får ursäkta om det inte blir så bra. Jag hade faktiskt tänkt skriva en liten berättelse om hur jag kom hit.


Då jag var 1 år gammal bodde jag inte här där jag bor nu, jag bodde hos en liten familj som hade jättemånga djur, och jag hade just fått 2 kycklingar. Men en dag lade familjen jag bodde hos mig och mina kycklingar i en liten kartong, jag förstod ingenting. Jag hörde obekanta röster utanför lådan och mina barn blev lite rädda och frågade -Mamma vart ska vi? Jag kunde bara försöka lugna dom, och låtsas att jag inte var rädd jag också. Det var någon som lyfte upp kartongen och satte ned oss någonstans. Jag hörde en smäll och ett brummande ljud som jag hade hört förut.

Sen så kändes det som om vi åkte fast vi satt still, ( nu vet jag att det var en bil vi åkte, jag frågade mamma ) Sen var det nån som satte ned oss och öppnade kartongen. Vi hoppade ut och vi var i ett litet rum med en sittpinne, reden, mat och vatten. Det var verkligen jättefint och jag kände mig verkligen hemma, mina barn gillade det också.
Nu 4 år senare bor jag fortfarande här.


Så det var min historia om hur vi hamnade här.

/ Lilla Grå.

1 kommentar: